Stichting Dare, adoptie, projecten, school, scholing Afrika

Ons bezoek in juli 2017

Gelijk aan het begin van de zomervakantie hebben we weer onze koffers gepakt om onze vrienden, maar vooral ook onze Kanjers, in Kenia te bezoeken. Op vrijdag 21 juli kwamen we aan voor een 4 daags bezoek en werden we hartelijk welkom geheten op de luchthaven van Eldoret waar Peter en Sammy ons kwamen ophalen. We gingen gelijk boodschappen doen in de stad en natuurlijk mag dan een bezoek aan de markt in Iten niet missen, waar de tante van Peter en Sammy verse groente en fruit verkoopt. De blijdschap van het weerzien is altijd erg hartverwarmend. Op zaterdagmorgen 22 juli hadden we een ontmoeting met Kemboi, Evans en Michelle. We konden ze ieder afzonderlijk even rustig spreken en vragen naar hun voortgang (zie ook hun update in de rubriek ‘Kanjers’). ’s Middags bezochten we de familie van Peter, waar we Joan en hun dochter Precious weer zagen. Wat is ze intussen al weer groot geworden. Ook bezochten we Sammy’s huis, een lokaal gebruik als je bij mensen op bezoek bent. Op zondag 23 juli zijn we naar een nieuw ingericht National Park in het dal van de Rift Valley geweest. Peter is daar vanuit zijn werk bij betrokken en wou ons dit erg graag laten zien. Voor de nabije toekomst een mooie publiekstrekker en dus goed voor het toerisme. Maandagmorgen 24 juli gingen we eerst naar ‘onze’ Kayoi Primary School. We overleggen daar met Monicah, de directrice van de school, over de gang van zaken. Ook bezochten we alle klassen en overhandigden de cadeautjes die we van huis hadden meegekregen voor de allerkleinsten. Kemboi, Evans en Michelle waren op ons verzoek ook aanwezig. Kemboi en Evans vertelden in Standard 8 (laatste klas) over hun ervaringen in het vervolgonderwijs. Prachtig om hun peptalks te horen en de adviezen die ze gaven aan de leerlingen. Die middag bezochten we Prudence en Cynthia ieder op hun eigen school. Prudence ontmoetten wij voor het eerst en we kregen een zeer goede indruk van haar. Met Cynthia ging het dit jaar gelukkig wat beter, na wat last van heimwee in het eerste jaar. (zie ook hun update in de rubriek “Kanjers”) Gedurende ons verblijf op de Lelin Campingsite waren ook 2 groepen van de reisorganisatie Sawadee aanwezig. Zij maakten dezelfde reis die wij in het jaar 2006 hebben gemaakt, daar waar het ooit is begonnen. Leuk om op die manier wat herinneringen op te halen. Wij hebben hen mogen vertellen over onze passie en zij waren erg geïnteresseerd in de werkzaamheden van Stichting Dare. Zij waren erg geïnteresseerd in de werkzaamheden van Stichting Dare.