'Voor altijd dankbaar voor de bijdrage
aan mijn toekomst'

Klaas & Els - 2 maart 2018;
Prudence doet het erg goed.
Form 1; Term 1 > A, Term 2 > B, Term 3 > B-. Form 2; Term 1 > B- (De hoogste score is een A+ en een E- is de laagste score). Haar houding is zelfverzekerd en erg stabiel. Een meisje met een prima uitstraling en ze heeft lef. Haar school was vorig jaar de beste school van het land, zodat zelfs de President speciaal op bezoek kwam als waardering voor deze score.

Prudence - 2 maart 2018 (rechtstreeks vertaald vanuit het origineel)
Ik ben Prudence en ik studeer aan de Sing’ore Girls school. We waren vorig jaar de beste school van Kenia. We krijgen de juiste kennis bijgebracht door onze leraren, ze onderwijzen ons zeer goed en moedigen ons sterk aan om ons best te doen in onze studies. Daarom studeren we ook erg hard. Ik sta elke morgen om 04:30 uur op en ga om ca.22:00 uur naar bed. Ik wil graag goed scoren onder de Scholarship van Klaas & Els en werk daarom erg hard om mijn doelen te bereiken.

Ik wil graag Ingenieur worden en dat vergt hard studeren. Mijn doel is om een erg goed eindresultaat te halen op de Secondary School, zodat ik een goede Univ ersiteit kan kiezen.Mijn beste vakken zijn natuurkunde, wiskunde en biologie. De andere vakken krijgen van mij ook de juiste aandacht omdat deze ook bijdragen aan mijn carrière.

Als ik succes heb in de toekomst dan wil ik ook een Stichting oprichten om andere kinderen te helpen in onze gemeenschap met hun studiemogelijkheden. Er zijn nog teveel mensen die de nodige problemen hebben om hun kansen te kunnen benutten. Ik bid tot God dat ik de kans mag krijgen om wat aan het uitbannen van de armoede te doen. Ik kan jullie alleen maar bedanken voor de inspiratie die jullie mij geven door jullie support en die motivatie wil ik later graag doorgeven aan anderen. Misschien dat dan iemand tegen mij kan zeggen 'door jou heb ik het gehaald en heb ik niet opgegeven'. Met mijn familie gaat het gelukkig goed.

Met vriendelijke groet,
Prudence

Klaas & Els – 22 Juli 2017

Prudence is onze nieuwste Kanjer. Ze maakt een zeer stabiele indruk, een meisje met potentie. Onze verwachtingen zijn erg goed voor haar.

Prudence - 22 juli 2017

Mijn naam is Prudence Jerop Kibet. Ik ben 15 jaar en zit in Form 1 van het voortgezet onderwijs (Secondary School), Sing'ore Girls High School.

Ik ben het 3e kind van de 7 kinderen. De rest zit of op school of zijn nog thuis. Mijn moeder is Dianah Jepkorir Kwambai en mijn vader is Gilbert Kibet Murpus. Ze zijn boeren van beroep.

Later wil ik graag Aerospace Engineer (luchtvaart Engineer) worden. Daarom werk ik hard op school om die carrière mogelijk te maken. Omdat ik gesponsord wordt voel ik de verplichting richting mijn sponsors, maar ook aan onze gemeenschap, om mijn doel te bereiken.

Ik ben de Stichting Dare en Klaas & Els dankbaar voor hun vertrouwen en hetgeen ze tot nu toe voor mij hebben gedaan. Als ik die kans niet had gekregen dan had ik nu niet op school gezeten. Ik ga mijn best doen om met een zo hoog mogelijke score te slagen op de Secondary School, zodat ik een hele goede Universiteit kan uitkiezen voor het vervolg.

Ik zal de Stichting en Klaas & Els nooit vergeten en hen voor altijd dankbaar blijven voor hun bijdrage aan mijn toekomst.

Met vriendelijke groet,

Prudence