Stichting Dare, vrijwilligerswerk, kinderen ontwikkeling, scholing derde wereld land, arm land, afrika, donkere mensen, scholing, studie

Trotse ouders en gelukkige kinderen!

Stichting DARE durft te geven aan kansarme kinderen, waar ook ter wereld!

De Stichting is het persoonlijk initiatief van Klaas en Els Eeftingh.

Spontaan voortgekomen uit een reis door Kenia en Tanzania ter ere van hun 25 jarig huwelijk.

Hoe kom je erbij een stichting op te zetten om kinderen te ondersteunen die het heel wat minder getroffen hebben? Zoiets gebeurt eigenlijk heel spontaan. In 2006 waren Klaas en Els Eeftingh samen met hun kinderen op reis door Kenia en Tanzania. Er viel wat moois te vieren: een 25 jarig huwelijksfeest. Een prachtige reis met een gezelschap van in totaal 18 personen die onuitwisbare  indrukken heeft achtergelaten. Met name de schroeiend warme hartelijkheid waarmee zij ontvangen werden door de Afrikanen was onbeschrijflijk. Helemaal als je ziet in welke armoede men leeft.

Tijdens zo’n reis maakt natuurlijk iedereen prachtige foto’s en die wil je met elkaar delen. Bij zo’n bijeenkomst is het initiatief ontstaan om geld bijeen te brengen voor dat aandoenlijke schooltje dat ze allen bezocht hadden in Kenia. Daarmee is in 2007 het eerste kleinschalige hulpproject gestart.

De uitdaging om dit kleine spontane initiatief uit te bouwen tot een goed georganiseerd project waarvan kinderen waar ook ter wereld kunnen profiteren, was geboren. Dit alles mondde uit in de oprichting van Stichting DARE.

Groeien: het werk is als het planten van een boom.

Zorg voor de juiste ondergrond en er groeit iets unieks!

Headteacher of Kayoi Primary School:

The board of Management, parents, staff of Kayoi  and pupils together with the entire village wish to appriciate the support of the Klaas family.