Stichting Dare, vrijwilligerswerk, kinderen ontwikkeling, scholing derde wereld land, arm land, afrika, donkere mensen, scholing, studie

Doelstellingen

Stichting DARE durft te geven aan kansarme kinderen!

Stichting DARE is het persoonlijk initiatief van Klaas en Els Eeftingh.

Spontaan voortgekomen uit een reis door Kenia en Tanzania ter ere van hun 25 jarig huwelijk.

Stichting DARE heeft zich ten doel gesteld kansarme kinderen structureel te ondersteunen; investeren in de toekomst van kinderen middels studie en kleinschalige projecten met een zo groot mogelijk structureel effect en dat op bescheiden schaal met een persoonlijke aanpak.

Uitgangspunt is daarbij, dat het project niet tot afhankelijkheid mag leiden. De kinderen moeten zelf en/of samen met hun ouders, ook in actie komen om te kunnen bouwen aan hun eigen toekomst. Dat betekent dat we geen geld geven voor voedsel, kleding of andere hulpmiddelen voor het dagelijkse leven, hoe groot de nood soms ook is. Noodhulp vult alleen de maag maar geeft geen uitzicht op een betere toekomst.

We willen structurele ondersteuning bieden waar niet alleen de kinderen zelf hun voordeel mee doen, maar ook de andere leden van de gemeenschap van kunnen profiteren op de langere termijn.

We investeren daarom in studie en voorzieningen, die daar betrekking op hebben, waarmee men uiteindelijk hun eigen leven kan verbeteren. Samen aan de toekomst bouwen, geeft meer voldoening voor beide partijen en geeft ook een groter gevoel van verantwoordelijkheid en eigenwaarde voor de ontvanger.

We gaan ervan uit dat deze indirecte vorm van hulp duurzamer is en dus op lange termijn een meerwaarde oplevert t.o.v. directe hulp.

Wij hopen zelfs dat het effect van deze samenwerking werkt als een soort oliedruppel op het water die zich vanzelf verder uitspreidt ten gunste van de rest van de gemeenschap.

Samen aan de toekomst bouwen, geeft meer voldoening voor beide partijen.

Ieder kind een goede toekomst!