top of page
Stichting Dare, vrijwilligerswerk, kinderen ontwikkeling, scholing derde wereld land, arm land, afrika, donkere mensen, scholing, studie

Scholarship

Stichting DARE durft te geven aan kansarme kinderen, waar ook ter wereld! Het motto van de Stichting.

Kennis is daarbij bepalend, daarom hebben wij een scholarship in het leven geroepen.

Onze directe hulp aan de Kayoi Primary School liep aan het eind 2011 min of meer ten einde. Aan alle zaken waaraan de overheid niet in voorziet en toch nodig zijn voor basic en goed onderwijs, was in voorzien. Daarom hebben we een ander doel gezocht om te kunnen blijven helpen in de lijn van onze doelstellingen.

Sinds 2012 ondersteunen wij enkele leerlingen die de Kayoi Primary School verlaten. Selectie criteria zijn dat ze uit een armlastig gezin komen die de vervolgstudie niet kunnen betalen. Het is in dat jaar begonnen met Kemoi. Een jongen uit een gezin zonder vader en een moeder die een gezin van 4 kinderen moet onderhouden. Daarna volgde er bijna elk jaar een nieuwe kanjer.

Tijdens ons bezoek in december 2015 hebben we samen met Peter besloten er een Scholarship van te maken. Mits de finacien het toelaten wordt er elk jaar een student uitgekozen volgens de selectie criteria. De Stichting betaalt per jaar de schoolfee, mits de resultaten goed zijn. Dat geldt voor 4 jaar Secondary School en indien de capaciteiten aanwezig zijn, ook voor 4 jaar University.

Dat betekent dat we in een cyclus van 8 jaar kunnen werken met in totaal 8 studenten. Elk jaar als er een student afstudeert van de Universiteit, kan er een nieuwe schoolverlater van de Kayoi Primary school voor in de plaats komen.

De kosten van deze scholarships zijn zodanig dat we inschatten om dit samen met jullie donaties te kunnen dragen voor de komende jaren.

U helpt ons toch ook!

In de rubriek 'Onze Kanjers' kunt u de studenten die geholpen worden op de voet volgen.

Lunchen en bijpraten met onze kanjers

Tegenprestatie

Als tegenprestatie moeten de kanjers na hun studie iets terug doen voor de hulp die ze hebben ontvangen.

Dat kan zijn helpen op de Kayoi school, een andere potentiele kanjer helpen of iets voor de gemeenschap zelf.

Onze kanjers

Hieronder vindt u 'Onze Kanjers' die wij helpen.

Kemboi

Korir Japhet Kipkemoi

Evans

Kipsoi Evans Kiplimo

Michelle

Cherono Kibet

Mercy

Cherop

Cynthia

Komen Jepkokei

Prudence

Jerop Kibet

Edwin

Kipchirchir

Wie mag, met jullie hulp?

Anker 1

Peter