Stichting Dare, adoptie, projecten, school, scholing Afrika

Laptops van Grolsch

Niet meteen een project van Stichting Dare maar wel leuk om te laten zien hoe kleinere initiatieven kunnen samenwerken.

Theo Holtmaat en zijn gezin, zijn ook Sawadee reizigers, alleen van het jaar 2007. Ondanks dat hij bijna een buurman is, heeft hij buiten ons gezichtsveld om geheel op eigen initiatief een agrarisch project opgezet om de boeren rondom “onze” school te voorzien van water en watertanks. Hij werkt daar samen met Emanuël, die naast boer ook voorzitter is van het schoolbestuur. Toen Emanuël in 2008 op bezoek kwam bij Theo, werd ons plotseling duidelijk wat Theo ter plekke deed.

Als gevolg van die kennismaking besloten Theo en Klaas om in het jaar 2012 samen op bezoek te gaan bij hun projecten. Als extra ondersteuning had een vriend van Theo, werkzaam bij Grolsch, van dit bedrijf een aantal afgeschreven laptops meegegeven.

Aangezien er geen elektriciteit aanwezig is op school, worden de batterijen dagelijks buiten de school opgeladen. De laptops zijn nu een soort extra leermiddel, beschikbaar voor alle leraren en een deel van de leerlingen. Fantastisch Theo (en vriend en Grolsch) voor dit geweldige initiatief.